Mitt Lidingö tjejlopp

20130929-192630.jpg

Idag var det alltså dags för Lidingö tjejlopp som jag hade lyckats förtränga att jag skulle springa och med tanke på hur opepp och hängig och hurvig jag kände mig innan så är det ett under att jag tog mig till startlinjen, men jag gjorde det!

Själva banan var verkligen i min smak, lättsprungen, skönt underlag, vackra skogsstigar och en del sjöutsikt och många backar upp och ner. Jag tror backträningen har gett lite resultat för jag lyckades trycka på bra uppför och fick upp farten ordentligt nerför.

Det enda lilla smolket i bägaren var att jag sprang i näst sista startgruppen och det var verkligen tjockt med folk hela vägen så de första 5 kilometrarna gick väldigt långsamt. Det var rätt svårt att hålla ett jämnt tempo och mycket energi gick åt till att undvika trängsel.

Totalt sprang jag in på strax efter timmen, vilket känns lite trist med tanke på att jag hade krafter kvar men med tanke på dagsformen är det ändå rätt sjysst. Får se hur jag känner mig imorgon bara. Nästa år satsar jag på 55 minuter tror jag ;).

Mitt Lidingö tjejlopp

En reaktion på ”Mitt Lidingö tjejlopp

Kommentera

