Back to work!

sista semesterdagen på ett tag
sista semesterdagen på ett tag

Imorgon är det jobbdags igen. Ska jag vara ärlig är jag kanske inte superpeppad att börja jobba igen efter två härliga semesterveckor, men å andra sidan känns det nästan som semester eftersom jag slipper lämna barn nästa vecka. Känner att jag kommer ha eoner av tid för mig själv på morgonen. Sen är det ju bara två veckor som det ska jobbas innan jag har en veckas semester igen, varav några dagar utan barn (de åker till Halmstad i förväg så möter vi upp dem senare).

Även om jag var skeptisk till att ha så upphackad semester så känns det rätt skönt nu, jag tror att det passar mig att vara ledig kortare perioder, redan nu känner jag att jag börjar bli lite rastlös och lätt irriterad även om jag njuter av sommaren.

Har det förresten inte varit en ovanligt bra sommar? Mycket sol, inte så mycket regn men kanske ingen supervärme. Jag känner mig iallafall nöjd och börjar snegla lite på höstkläderna, längtar lite efter kallare luft, stickade tröjor och jeans. Min favoritårstid lurar runt hörnet!

Den här hade jag tänkt mig i höst
Den här hade jag tänkt mig i höst
Back to work!

Kommentera

