Anna vs kontorskilona 1-0

Dagens svetto efter 5-kilometersrundan
Dagens svetto efter 5-kilometersrundan

När jag började jobba efter min andra föräldraledighet gick jag ganska raskt upp 7 kilo i vikt och stannade där. Stress i kombination med nästintill totalt stillasittande hade den effekten på mig oavsett om jag har tränat rätt mycket i perioder. Det senaste halvåret har jag dock äntligen lyckats kombinera jobb, familj och träningsbehov och känner att jag mår bättre än på länge men kilona sitter där de sitter.

Nu fyller barnet 5 år och kilona har liksom parkerat men för ett par veckor sedan fick jag nog och satte upp ett mål. -4 kilo fram till min födelsedag. Hur svårt kan det va?

Så enligt min plan ska jag gå ner 1 kilo i veckan i 4 veckor. Jag tränar enligt varannandagsprincipen (träning varannan dag, vila varannan, mest för att inte tröttna och hinna längta ordentligt till nästa pass). Har koll på kosten med ShapeUp-appen, registrerar träningen med runkeeper och shapelink och satsar på att träna av andra anledningar än viktnegång (just nu är målet att springa 5-km i 5:30-tempo).

Resultatet hittills? -1,8 kilo på 2 veckor. Nästan enligt planen alltså :). När jag nått mitt mål ska jag belöna mig själv med en ny snygg bikini (det kan behövas, de gamla har flera år på nacken). Den här från Röhnisch ligger bra till.

röhnisch-bikini-top röhnisch-bikini-trosa

 

Anna vs kontorskilona 1-0

2 reaktioner på ”Anna vs kontorskilona 1-0

Kommentera

