Lite trailrunning

dagens svetto
dagens svetto

Idag tänkte jag att jag skulle testa 10-kilometers spåret vid Rudan och det gjorde jag också. Tyvärr var molnen så tjocka att min GPS inte ville fungera speciellt bra så jag har inte bra koll på vare sig tid eller fart men det kändes som om det gick bra och eftersom jag sprang ner till Rudan och sen tog 10 km-spåret tippar jag att det blev ungefär 12 km totalt.

Benen kändes starka och bra och det var inte speciellt jobbigt. Gissar att jag höll lite lägre fart än på min 5-kilometersrunda häromdan men å andra sidan var det backar upp och ner, lite springa genom lera och kärr och så en del stopp för att ta reda på vilken väg jag egentligen skulle ta. Man kan ju tycka att märkningen av lederna kunde vara aningens bättre men det var en rolig runda att springa iallafall, bra mycket mer terräng än jag hade väntat mig.

Nånstans mitt i rundan hittade jag också en hinderbana som jag tänkte att vi skulle testa nån dag. Det var armgång, balansgång, hopp och klätterhinder, rep och en hel del annat. Varför märker man inte ut sånt på en karta eller nåt? Det är ju superkul och nåt jag tror många skulle använda om de visste att det fanns!

Så totalt sett är jag mycket nöjd med dagens runda även om mina skor blev både blötare och skitigare än jag hade tänkt mig. Men jag gissar att de är gjorda för att tåla sånt även om det bär mig lite emot att skita ner nya skor efter bara nån vecka.

Nån som vet om man kan tvätta/rengöra löpardojjor?

dagens dojja
dagens dojja
Lite trailrunning

Kommentera

