En vilodag gjorde susen

image

Ingen träning igår och i morse fick jag sova till 8:30. Hur lyxigt är inte det?

Utvilade och pigga gav vi oss ner till Rudan i morse för en liten runda innan frukost. Jag iklädd nyinköpta kläder från Craft (fyndvarning 349:- setpris på Intersport).

Och det var nog bästa rundan för i år, kändes som om jag flög fram och hade hur mycket energi som helst (utom i sista backen som alltid är förjävlig). Det känns som om jag börjar hitta tillbaka till formen jag hade förra sommaren, innan jag gjorde illa foten. Dessutom sprang jag hela rundan med sällskap och utan musik. Ett enormt framsteg för nån som helst vill lyssna på musik och undvika prat ;).

Senare åkte vi och provade skor på löplabbet. Jag ville ha ett par lätta som jag kan springa halvmaran i eftersom mina älskade merrell inte riktigt håller för 2 mil asfaltslöpning. Gissa om kommentaren ”det är sällan man ser ett sånt fint löpsteg” gjorde min dag ;).

Så nu är jag glad ägare till ett par Saucony mirage progrid 3 som ska springas in ordentligt till halvmaran i september. Can’t wait!

image
finingarna

En vilodag gjorde susen

Kommentera

