PMS-monstret

image
PMS-mage

Lyssnade på en dokumentär med titeln PMS-monstret och fnissade lite av igenkänning (samt blev tårögd vid några tillfällen).

I mitt fall yttrar det sig iofs inte i ilska och utbrott men jag kan vakna en dag och tycka att livet är värdelöst och att alla människor är helt dumma i huvudet. Helst vill jag också byta jobb och flytta samtidigt.

Och ändå blir jag lika förvånad varje gång det yttrar sig fast jag brottas med samma meningslöshet minst ett par dagar varje månad. Men vad göra åt det?

Mina bästa PMS-lindringstips

1. Vara extra snäll mot sig själv
2. Träna – gärna löpning eller yoga
3. Undvika stress

Så idag har jag bokat in spinning och blockat kalendern med massa photoshopjobb. Tänker ha lurarna på mig hela dan.

PMS-monstret

En reaktion på ”PMS-monstret

Kommentera

