Hej halsfluss

Tröstmat
Tröstmat

Har tillbringat två låååånga timmar på infektionskliniken. Men jag klagar inte, är glad att jag faktiskt fick en av de åtråvärda tiderna för annars hade jag fått vänta bra mycket längre på ett besök hos husläkaren.

Besöket började med 45 minuters väntan på att få komma in till doktor Hans som visserligen var både trevlig och rolig men som inte kunde hitta något större fel och förmodade att det rörde sig om en ovanligt elak virusinfektion. Men eftersom jag inte haft någon hosta skickade han iväg mig på ett halsprov iallafall för säkerhets skull.

Sen var det vänta, vänta, vänta igen som gällde. Och ingen väntrumslektyr fanns det heller så jag tillbringade tiden med att googla virussjukdomar (HIV och hepatitB kändes som troliga alternativ) kom så småningom in på cancer och nån immunförsvarssjukdom som lät riktigt läskig. Att vänta länge på vårdcentraler när man har en mobil som enda förströelse är inte att rekommendera om man är lite hypokondriskt lagd.

Till slut fick jag iallafall komma in en andra gång och en förvånad doktor Hans konstaterade att det visst var halsfluss iallafall (som jag misstänkte från början eftersom det gör så satans ont när jag sväljer). Så fick jag penicilin och träningsförbud och nu vill jag mest gråta för att jag missar springcross i helgen :*(.

Men, men. Eftersom jag nu är officiellt sjuk och inte bara inbillar mig tänker jag frossa i lite självömkan, en låda Gyoza och titta på Say Yes to the Dress på TLC.  Och hoppas att halsontet och febern går över fort nu när jag har fått penicilin.

 

Hej halsfluss

Kommentera

