Bonusdag

Det bästa med långhelger är söndagar som är som lördagar, det blir liksom en alldeles egen bonusdag som innehåller allt det bästa från både lördag och söndag. Och eftersom det är sommartid idag behövde jag inte må dåligt över att vakna tidigt eftersom jag lyckades sova till nästan 9.

Började dagen med en härlig löprunda i solen, dock kantad av det mindre härliga vårtecknet hundbajsdoft. Här och var helt och hållet isbana men ändå skönt och 6,66 km i makligt tempo lyckades jag knåpa ihop. Kände dock av förkylningen och det sved ordentligt i lungorna efteråt.

löprunda
efter djävulsrundan

Efter löpning lyxade vi med frukost på påskbordsrester. Kan intyga att gubbröran och löjromsäggen nästan var godare dagen efter. Efter lite flängande i Sickla (köpte ett supersnyggt nagellack jag ska visa sen) har jag tillbringat resten av eftermiddagen med en bok i solen på altanen. Gud vad jag älskar sol.

påskfrukost
restfrukost är bästfrukost

 

kaffe-altan
årets första kaffe på altanen

Imorgon är det måndag, som är som en söndag. Underbart!

Bonusdag

Kommentera

