Jobba-hemma-dagen

Dagens arbetsplats
Dagens arbetsplats

Jag visste inte om det, men idag är tydligen stora jobba-hemma-dagen. Så passande med tanke på att jag faktiskt jobbar hemma idag, om än lite oplanerat eftersom jag har ett sjukt barn som måste vara hemma från dagis.

Jag måste säga att jag tycker det är ren lyx att kunna jobba hemifrån, att slippa gå ut i snöovädret slippa åka buss och tunnelbana och kunna jobba ostört från vardagsrumsbordet.

Nu är ju Molly så stor att hon faktiskt inte stör mig så mycket. Idag har hon tittat på film, lekt med lego, städat sitt rum (!) och spelat på ”sin” dator. Allt medan jag har kunnat jobba undan en hel massa saker på min todo-lista.

Nu blir det kaffe, sen lite mer jobb…

Jobba-hemma-dagen

Kommentera

