Vabruari

Såhär vabbar vi
Såhär vabbar vi

Så sent som förra veckan konstaterade jag att det var längesen mina barn var sjuka. Det fick jag äta upp rätt snabbt. I fredags ringde de nämligen från dagis eftersom Molly hade somnat mitt i mellanmålet  och det visade sig att hon hade rätt mycket feber och var riktigt hängig. Sen har det varit från och till hela helgen, i måndags var jag hemma och imorgon är det min tur igen.

Febern vill inte riktigt ge med sig så nu funderar jag på om man ska gå till vårdcentralen imorgon eller avvakta. När det är såhär brukar det ju röra sig om öroninflammation men hon klagar ju inte på öronont. Svårt det där men jag avvaktar och ser hur det känns imorgon.

Imorgon blir det iallafall lite vobba. Jag har ju haft som regel att inte jobba när jag vabbar men just nu gör jag ett undantag. Har en massa saker jag behöver jobba undan som ändå görs bäst hemifrån och så länge Molly håller sig lugn så är det nog inga problem.

Vad tycker ni, kan man jobba när man vabbar eller ska man strikt avstå?

Vabruari

Kommentera

