Leva eller överleva?

Jag igår, mörker och snö
Jag igår, mörker och snö

Just nu känns det som om det inte är mycket till liv man har, mer fokus på att överleva fram till jul än att egentligen leva. Trött, trött, trött och det här mörkret som inte direkt gör det bättre. Eller det är väl snarare mörkret som är boven, liksom bristen på träning.

Jag måste helt enkelt komma igång med träningen igen. Det gick ju jättebra tills jag blev sjuk och sen har det bara kommit saker emellan. Men för att vara realistisk så vet jag ju att jag inte kommer gå upp kvart i fem för att ta mig en springtur i beckmörker och djupsnö varje morgon. Jag skulle vilja men aint gonna happen. Oddsen för att jag ska gå till gymmet vid 20-snåret efter en lång dag på jobbet är nog också väldigt höga tyvärr.

Så jag ger mig själv en break fram till jul, och säger att det är ok att bara träna på helgerna, tänker dock undvika datorn på kvällarna och helt enkelt hänge mig åt att titta på tv och äta clementiner, tror det är bra för det själsliga välmåendet. Sen är det några dagars ledigt och så blir det ljusare. Hoppas på mycket snö och kallt också så att jag kan åka mycket skidor under julledigheten.

Nu dags att väcka kidsen…

Leva eller överleva?

En reaktion på ”Leva eller överleva?

Kommentera

