Historiskt snöoväder

snöoväder1
utsikt från jobbfönstret
Gullmarsplan i morse
Gullmarsplan i morse
snöoväder3
snö är ju lite kul också
snöoväder4
så här såg det ut i morse. Nu är det ca dubbelt så mycket snö

 

Dagens snöoväder är nog faktiskt bland det värsta jag varit med om. Tog 45 minuter extra tid att ta mig till jobbet i morse och ett par timmar att ta mig hem. Måste ha kommit en halvmeter snö nånting och här i Handen verkar de ha glömt att ploga helt och hållet.

Sedan jag kom hem ikväll har jag faktiskt inte hört en enda plogbil och det såg inte ut att vara plogat nånstans, bara uppkört De flesta på vår gata (som gett sig ut med bilen) fick parkera på vägen utanför eftersom det var omöjligt att ta sig in på vår väg med bil. Helt otroligt!

Alla bussar var inställda och pendeltågen gick ”sporadiskt”. Jag fick ta tåget från centralen till Älvsjö (efter att ha väntat på ett fullpackat tåg 40 minuter, och då hade jag tur, det var många som fick vänta längre) och sedan från Älvsjö och vidare.

Jag gillar snö, men en halvmeter på ett dygn är lite mer än vi verkar klara av.

Historiskt snöoväder

Kommentera

