Adventsmys och träningsbrist

ljusstake
ljusstaken på plats

 

julstjärna
nya fina vita stjärnor i mina fönster
julstjärnor
fina julstjärnor pryder vardagsrummet

 

kolasnittar
mumsiga kolasnittar
kakmys
dagens kakfat

 

skidskytte
kollar på skidskytte medan kakorna svalnar

 

Idag har vi haft adventsmys deluxe hemma. Igår julpyntade jag med stjärnor, ljusstake och fina röda julstjärnor och i morse vaknade vi till strålande sol från en klarblå himmel och 8 minusgrader. Som gjort för att åka pulka! Så efter frukost gick jag och ungarna till pulkabacken. Efter ett par timmars pulkaåk blev det bak för hela slanten, pepparkakor (som inte blev bra, får kasta dem till småfåglarna) och kolasnittar som är mina absoluta favoritkakor. Har funderingar på knäck också men det får nog vänta till en annan dag. Och fröknäcke…. det var ju en riktig hit sist.

Eter massa kakor och dufvenkroks glögg med hjortronsmak (lovely! rekommenderas) känner jag mig nu däst och uppblåst och önskar att jag hade kunnat träna mig pigg.

Tyvärr har det ju blivit ofrivilligt träningsstopp hela den här veckan och jag känner mig fortfarande inte bra från förkylningen. Men nu får den släppa för jag har träningsabstinens. Men man ska ju inte träna med ont i halsen så jag är duktig flicka och vilar mig i form. Men en promenad i härliga vinterkylan kan väl inte skada? Kanske ska ta en nu…

Adventsmys och träningsbrist

2 reaktioner på ”Adventsmys och träningsbrist

Kommentera

