träna bör man

image
trött

…eller som i mitt fall – om jag inte tränar blir jag på sjukt dåligt humör och inte rolig att ha att göra med.

Nu är det en vecka sedan sist och humöret är i botten. Har hamnat i samma dåliga spiral som tidigare och mina dagar går i princip ut på att jobba, sova och däremellan laga mat, städa, fixa sånt som behöver fixas.

När det väl finns tid över till träning är jag så trött att kroppen skriker nej. Trots att jag vet att jag mår bättre om jag bara tar mig iväg.

Alltså måste jag tänka om och kommer nu börja med träningstimme mellan 20 och 21 trots att det är helt mot min morgontidiga natur. Men ibland har man lyxen att välja och ibland inte och då får man göra det bästa av situationen.

Nu: sova en stund på bussen…

träna bör man

3 reaktioner på ”träna bör man

    1. Anna skriver:

      Jag har försökt morgonlöpning ett bra tag, stället klockan på 5, kommer oftast upp men däremot kan jag inte ta mig ut i mörkret. Det kanske funkar om jag kör lite styrka inne men löpning kl 5 – nää det går inte

  1. Inte lätt att få ihop allt. Jag har ju lyxen att mina barn är stora. Å andra sidan pendlar jag. Jag gör olika. Ibland springer jag kl 05:15 (våren/sommaren), ibland tränar jag i Sthlm innan jag åker hem. Jobbigast är det faktiskt att komma ut när jag kommer hem runt 19.30. Då är jag ashungrig. Om jag äter så kommer jag sällan ut efter det, så jag måste ut på en gång.

Kommentera

