Runkeeper ftw!

Dagens #svetto. Kolla överläppen ha ha

Jag älskar runkeeper!

I somras sprang jag en hel del med Nike+ och jag måste säga att den appen är lite snyggare men jag saknar en del funktionalitet i den vilket gjorde att jag återgick till runkeeper efter ett tag. Nu har jag också upptäckt att man kan få träningsprogram direkt in i appen, nåt jag verkligen behöver! Jag menar jag orkar ju liksom inte logga in på datorn och kolla shapelink eller jogg.se för att kolla hur dagens runda ska se ut. Nu kan jag få dem programmerade och klara rakt in i appen. Grymt bra måste jag säga. Särskilt när det gäller intervaller som jag är riktigt dålig på att planera in.

Idag startade jag alltså programmet springa-milen-under-55-min som jag ska hålla på med i 16 veckor (typ en halv evighet om ni frågar mig). Och dagens pass gick jättebra. Det skulle vara ett kort pass i långsam takt men jag kände mig stark och pigg och råkade visst köra på ganska snabbt (för att vara jag). Mycket skönt och välbehövligt. Nu längtar jag redan efter nästa pass. Funderar på att köra det redan imorgon.

Runkeeper ftw!

Kommentera

