Skitfredag

image

Leas nya jacka och mössa har försvunnit i skolan och mamman vill mest bara gå bärsärk och få fram den ungjävel som gömt/tagit/flyttat på hennes grejer. Men så gör man ju inte så nu har jag engagerat fritidspersonalen i jackletandet och hoppas den dyker upp under dagen. Den inköptes liksom i helgen.

Så nu är jag assen till jobbet och så arg att gråten sitter i halsen. Dessutom med dåligt samvete för att jag först blev arg på Lea för att jag trodde hon lämnat jackan hos en kompis.

Ja nu kan väl dagen bara bli bättre iallafall.

Skitfredag

2 reaktioner på ”Skitfredag

  1. Du ser verkligen mordisk ut. Det suger när kläderna bara kommer bort sådär. Vi har också strul med ordningen på kläder på förskolan nu, flera plagg som bara är försvunna helt spontant… Dock ingen dyr jacka, men sur blir man ändå.

    Kram, hoppas resten av fredagen och helgen bara blir bättre!

  2. Alla barnen, tom Alexander tror jag, har kläder som kommit bort/glömts bort. Värst är ju när det är nyinköpt och så glöms det på en fotbollsplan eller så. Det blir bättre med åren, andra har lättare att inte ta fel ju äldre de blir oxå.

Kommentera

