Inte längre mållös

Dagens rosa träningsoutfit. Innan spinning

Glöm det där jag skrev om att springa utan mål. För nu har jag hittat det. Målet alltså. Jag ska springa en maraton.

Efter halvmaran var jag helt övertygad om att jag aldrig någonsin skulle springa längre än så, men såhär lite dryg en vecka senare har jag kommit på att en maraton kanske vore en lämplig utmaning nästa gång.

Men. En maraton genomför man faktiskt inte på lite hyfsad kondition och vilja, så nu är det dags att lägga in nästa växel. Riktigt hur jag ska lägga upp det vet jag inte än utan jag håller på och rekar och förbereder mig, det finns ju en uppsjö olika träningsprogram för maraton så det gäller väl bara att hitta ett som känns rimligt och hålla sig till det helt enkelt.

Såhär ser min plan ut

  • Måste gå ner några kilon för att inte ha riktigt lika mycket att släpa runt på
  • Måste öva på att springa fortare så att jag inte behöver hålla på så länge
  • Måste öva min uthållighet, fler och längre långpass helt enkelt
  • Måste träna lite styrka också, speciellt bålstyrka tror jag
  • Måste köpa svettåliga trosor utan sömmar, fick skavsår efter halvmaran
Inte längre mållös

3 reaktioner på ”Inte längre mållös

  1. Tror att intervall/backträning, ett pass i veckan är ett måste, kanske även ett pass i din vanliga längd med spurt på slutet. You will make it.

    Alltså jag tycker, iaf just nu, att det är så bra med dessa lopp för det är så tydliga mål som man inte kan hoppa över liksom. Skönt tycker jag.

    1. precis så tycker jag också. Det är kul att ha nåt att sikta mot, sen tycker jag också att det är fruktansvärt kul att springa lopp. Med allt folk, stämningen etc 🙂

Kommentera

