En stilig höst

Dricker kaffe, läser bloggar och snor en blogglista av Stina. Själv är jag ju inte världens fashionista eftersom jag allt som oftast kommer hem med saker till ungarna istället för mig själv men here we go…

Stil: mysigt och lite maskulint. Jag är ingen kjol och pumps-tjej utan kommer förmodligen gå hela hösten i jeans och sneakers även om jag allra mest vill ha ett par brogues. Ska bara komma mig för och köpa dem också.

wide legged pant
Färger: ja tack! Så mycket som möjligt. Basen i min garderob är väl tyvärr snarare jeans och svart men till det vill jag gärna ha så mycket färg som möjligt. I år är favoritfärgen gult och vinrött.

Överdelar: Till hösten är det oversize som gäller för mig, stora sjalkoftor, assymetriska tröjor och saker med stora kragar. Mysigt ska det vara!

Underdelar: Jeans. Jag lever i jeans och känner mig bekväm i dem. Det blir smala, mörka, slitna och kanske några färgade jeans. Ett par svarta vaxade är ett måste.

Source: nelly.com via Anna on Pinterest

 

Ytterkläder: I år kör jag på det som finns i garderoben. En militärgrön kappa med ruffles gör min stil lite mer feminin. När det blir riktigt kallt kör jag knälång dunjacka.

Skor: Sneakers, ballerinas och brogues. Senare i höst vill jag ha ett par nya svarta skinnstövlar. Har också ett par svarta kilklacks-stövletter som funkar bra till byxor.

Accesoarer: En klocka är självskriven, helst vill jag ha en i roséguld från Marc Jacobs men det är inte högst upp på min priolista. En snygg väska är alltid bra och oumbärligt för hösten är förstås halsdukar!

Watch

 

 

 

 

 

 

 

 

På jobbet: Snyggt och bekvämt. Är ingen kavajtjej direkt.

Back to work

På fest: På fest safear jag med svarta byxor och höga klackar eller den lilla svarta, jag har ju några klänningar i garderoben även om jag inte går omkring i dem till vardags.

Tre saker på önskelistan: brogues, svarta vaxade jeans och en sjukt snygg färgglad skinnväska.

  

En stilig höst

Kommentera

