Took a walk down memory lane

Idag har jag och Molly varit på fyraårskontroll på bvc. Det tog lite längre tid än jag hade tänkt mig men nu är hon både syn- och hörselkollad och vi passade också på att ta en spruta vi missat.

När vi klev in där på bvc bland alla mammor och bebisar slog det mig plötsligt att jag inte är en del av det där längre. Föräldraledighet och amning och barnvagnspromenader är och kommer inte bli en del av min vardag. Nu är det snart bara skolbarn, läxor och fritidsaktiviteter som gäller. Och det känns lite tomt . Att veta att jag aldrig mer kommer vare sig vänta eller föda barn.

Missförstå mig rätt nu, jag är otroligt nöjd med de barn jag har och det liv vi lever och jag har ingen längtan efter att börja om med spädbarnsåren igen. Men det känns ändå lite vemodigt.

image
Molly nyfödd
image
Jag i v 26 nånting med Molly
Took a walk down memory lane

2 reaktioner på ”Took a walk down memory lane

  1. Stina skriver:

    Vilken liten gullbebis! Det måste ändå kännas skönt att du/ni är nöjda och ”färdiga” med bebisar. Själv kan jag inte förstå hur jag någonsin ska kunna känna ”nu är det nog”. Kram

    1. Jag tror kanske inte att det handlar så mycket om att vara nöjd med bebisar som att vara jättenöjd med hur vi har det just nu. Jag känner att det är ganska skönt att ha lite större barn och så är jag väl rätt bekväm av mig ;). De första två dagisåren med ständig vab är inget jag direkt längtar efter att återuppleva.

Kommentera

