Bästa appen för resan

En sak som jag alltid stör mig på när jag är ute och reser är att jag inte kan använda min telefon som jag vill. En app som jag använder jätteflitigt på hemmaplan (eftersom jag har noll lokalsinne) är kartappen med gps och den vill man förstås använda när man är ute och reser också. Problemet är ju bara att det kostar så sjukt mycket pengar om man ska koppla upp sig på mobilen när man är utomlands.

Men då heter svaret offlinekartor!

Jag har provat ett par olika men är helt kär i min City Maps 2go. Appen finns både för apple och android och funkar så att man först laddar ner själva appen och sen kan man hämta hem kartor till de städer man vill. Kartan funkar offline så du behöver inte vara uppkopplad för att använda kartan och med hjälp av gps:en kan du se var på kartan du befinner dig, dessutom kan man söka på kartan efter t ex restauranger och gatunamn såklart.

Jag har testat bland annat London, Köpenhamn och München och har absolut inget att klaga på. Helt ovärderlig resepryl tycker jag!

Bästa appen för resan

Kommentera

