Terapilöpning och milstolpe

Dagens runda var riktigt skön. Det var trögt att komma ut och jag ville verkligen inte resa mig ur soffan, jag var trött och hade ont i huvudet och var på rätt risigt humör men till slut tvingade jag iallafall mig själv ut på en riktig terapirunda, ni vet när man bara springer av sig alla negativa känslor och tar i lite extra.

Så i fem kilometer tog jag i mer än jag gjort på väldigt länge, sedan innan jag gjorde illa foten och det var så skönt att bara springa och låta ilska och frustration rinna rakt ut genom benen och fötterna och ner i marken. Skit i om mitt terapitempo ligger i takt med vad andra joggar runt parken i.

Jag nådde en ny milstolpe i min löparkarriär också. Efter fem kilometer stängde jag nämligen av runkeepern och bara joggade hem utan att tracka vare sig fart eller sträcka. En milstolpe för mig som är en riktig statistiknörd men jag tippar på att det blev ungefär 2 km så totalt blev det väl en 7 km runda. Nästa milstolpe får väl bli att springa utan musik, fast det vete fan om jag vill…

Terapilöpning och milstolpe

Kommentera

