Plankanutmaningen börjar nu!


Foto från Flickr

Plankan är en superbra övning som stärker bålstabiliteten och de inre magmusklerna, nåt som är jättebra om man till exempel gillar att springa.

Jag har länge tänkt att jag borde bli lite mer strukturerad med mina plankor och inte bara göra dem när andan faller på. Och vad är mer motiverande än en utmaning? Så från och med idag kommer jag
planka varje dag i en månad utan undantag.

Jag börjar med 3×1 minut vanlig planka och 2×1 minut sidoplanka så får jag öka lite efter hand. I slutändan kommer jag räkna ihop alla minuter under en månad så får vi se vad det blir.

Nu kör vi!

Plankanutmaningen börjar nu!

Kommentera

