längsta rundan so far…

 

Det här är ett citat jag brukar påminna mig själv med när jag känner att jag aldrig kommer bli någon ”riktig” löpare. När jag tänker att det finns folk som kan powerwalka i cirklar runt mig i det tempo jag håller. Då tänker jag att det enda som spelar nån roll är att jag gillar det. Och att jag springer fortare än för ett år sedan, och att jag ökat min favoritrunda från 2,5 km till 3 och 4,5 och 5,5 och nu är uppe på 7 km. Att jag kan gå upp kl 5 och springa en runda innan frukost. If you run, you are a runner…

Gav mig ut på en långrunda idag, ner till rudan, runt halva milspåret (vilka satans backar det finns!) och sen några km asfalt på vägen hem. Totalt blev det 12,28 km och just idag är jag helt övertygad om att jag aldrig kommer palla 21 km om tre veckor men under kan ju ske. En annan otrevlig sak är att jag fick sjukt ont i magen en stund efter jag kom hem. Riktigt ordentlig magknip som får mig att liksom kallsvettas och må lite illa. Är det det som kallas för löparmage?

längsta rundan so far…

Kommentera

