Vardagslyx galore

Fem sjundedelar av veckan är vardag. Då är det väl ett riktigt slöseri att bara njuta på helgerna. Självklart är jag för all form av helgnjuteri men den bästa lyxen är ändå vardagslyxen. Det behöver inte vara så himla avancerat, det gäller bara att njuta av de små guldkornen så fort man har en chans.

Idag har jag vardagslyxat mig på följande sätt

  • Lagat korv och makaroner – jag älskar falukorv (i smyg för det är varken nyttigt eller fint)
  • Målat naglarna rosa
  • Lyssnat på två sommarpratare (till jobbet och från jobbet)
  • Spontanshoppat en chictidning (tillsammans med falukorven)

Snart ska jag och storgumman ut och cykla en sväng också. Det är också lite vardagslyxigt, att ha ett barn som är så stort att man kan cykla några kilometer tillsammans.

Vardagslyx galore

Kommentera

