Om man glömmer bort saker man har blir de nästan som nya

Idag städade jag lite i mitt skåp på jobbet och hittade en gammal väska som jag helt hade glömt bort att jag hade. Förvisso med två icke-fungerande dragkedjor men det går väl att laga?
Så nu ska jag bara lämna in den hos skomakaren (eller var man nu lagar väskor) så får jag en fin begagnad skinnväska till priset av nästan ingenting. Bra va?

I väskan låg också diverse nödvändiga saker som pennor, tändare, en tampong, en extra knapp till min vinterkappa (som även den måste lämnas in till skräddaren för lite uppiffning) och en mumifierad clementin som var stenhård och luktade svett (jag hann slänga den innan jag kom på att jag skulle fota prylarna)

Man kanske borde städa bland sina jobbsaker lite oftare…

Om man glömmer bort saker man har blir de nästan som nya

Kommentera

