På väg tillbaka

Den senaste tidens skador och fruktansvärda förkylning har satt sina spår i träningsmängden men inte minst motivationen. Nu känner jag att det börjar släppa och orken och lusten kommer så sakta tillbaka igen. Jag vill inte springa mer innan vårruset eftersom jag fortfarande är lite öm i höften men idag har det iallafall blivit 20 armhävningar på tå (för två månader sedan kunde jag göra 3) , 20 dips, 40 enbensböjar och 3 x1 minut plankan med 15 sekunders vila mellan. Jag hoppas, hoppas att det känns bra att springa igen efter vårruset annars måste jag hitta på nåt annat jag kan träna utomhus.

Mitt mål för sommaren är att kunna springa i ett par hotpants utan att skämmas för mina ben. Ett mål så gott som något.

På väg tillbaka

2 reaktioner på ”På väg tillbaka

  1. mcsarcne skriver:

    Skämmas för benen? Skulle jag visa mig offentligt i ett par hotpants… Åh, magen som väller över kanten, kejsarsnittsärret som skoningslöst syns… Åh, tror inte det, nej… *s* #tant

Kommentera

