Bloggtips

Efter att ha utforskat kategorin träningsnördar på twitter har jag ramlat över några nya bra och inspirerande träningsbloggar som jag tänkte tipsa om.

Upp och hoppa – En sjukt peppande och positiv blogg med mycket multisport. Den som inte blir sugen på att träna efter att ha läst den bloggen finns inte. Vet inte om det är säsongsbetonat men jag gillar att det iallafall just nu är mycket fokus på utomhusträning som cykling och löpning, man blir sjukt peppad att ge sig ut.

Trend och träning – Anna är fyrabarnsmamma och jobbar som personlig tränare, nu ligger bloggen på aftonbladet wellness så jag gissar att den redan är välbesökt men om nån har missat den så kan jag bara rekommendera. Fullpackat med bra tips, pepp och lite snygga träningskläder emellanåt.

Styrkelabbet – mer en träningssajt än en blogg men jag tar med den här iallafall eftersom jag hittade dit via twitter. Innehåller massor av bra styrketräningstips (som jag just nu mest läser men inte följer ha ha) och jag gillar att de går lite djupare än bara ”så här gör du” utan det är ganska mycket fokus på varför man ska träna på ett eller annat sätt, vad som händer i kroppen etc. I like!

Fler träningsbloggar har jag samlat i högermenyn 🙂

Så med det sagt ska jag dra på mig dojjorna och ta en powerwalk. Får se hur höften känns men kanske det blir en löprunda senare idag.

Bloggtips

Kommentera

