En runda i skogen

För nån dag sedan var jag och älsklingen nere och sprang en runda i skogen och tränade lite på utomhusgymmet som finns där. Det var första gången på flera veckor som det kändes hyfsat bra att springa även om det var tungt. Men höften gjorde inte så jätteont och jag höll ett hyfsat bra tempo.

Att träna utomhus är nåt helt annat än att träna inne på ett gym. Skogsstig under fötterna, fågelkvitter i öronen och solen som silas genom lövverket. Dessutom träffade vi på en liten kopparorm på vägen. Och jag som vanligtvis inte alls gillar ormar tyckte faktiskt att den var ganska fin (dessutom är det ju inte en riktig orm utan en ödla).

En runda i skogen

2 reaktioner på ”En runda i skogen

  1. Ja, det är outstanding att få springa ute, Håller helt med dig.
    Jag har ju också problem med höften och det är så trist. Det funkar att springa, men gör desto ondare när jag sen går. Trappor är aj aj numera.
    Ska ta mig tiden att kolla upp detta inom kort och se vad som kan göras åt det. Är bara så rädd att någon säger att jag inte får springa, nu när jag väl har kommit i gång 🙂

    Kram kram

  2. Jag har exakt samma symptom! Gör ont när jag går i trappor, och så när jag ligger på sidan ibland. Men jag tycker att det har blivit bättre efter några veckors vila och smörjande med voltaren. Men jag känner mig inte direkt vältränad inför vårruset nästa vecka 😉

Kommentera

