Mina drömmar finns på Pinterest

Jag älskar Moodboards, och jag har gjort moodboards i photoshop, samlat mappar av bilder på datorn och lagt upp en del i bloggen nästan lika länge som jag har haft dator. Därför älskar jag också Pinterest. För att det nu är så enkelt att spara en bild med ett litet klick och organisera dem i olika boards.

Kanske är det också jag är allergisk mot dem som hela tiden ska framhålla Pinterest som en marknadsföringskanal. Eftersom jag själv inte vill se det som en sådan. Så lyckas du på Pinterest är en av de fulaste meningar jag vet (tillsammans med Så lyckas du på Twitter, Facebook, etc men det är ett separat blogginlägg).

Jag vill se Pinterest som ett verktyg för kreativitet och drömmar och visst kan företagen få finnas där (jag hittade själv Dalarö bageri häromdagen och följer deras bilder) men jag vill att det ska få vara en plats där företagen och marknadsförarna existerar på användarnas villkor istället för att spamma sig in och förstöra. En utopi kanske, jag vet inte.

Men det här skulle ju inte handla om mina aversioner mot marknadsförarnas invasion av vårt kreativa rum utan om att jag faktiskt på riktigt samlar mina drömmar på Pinterest.

Jag har en plan nämligen

En som inte riktigt är färdig att kläs i ord men jag kan se den i bilder. Bilder som symboliserar saker jag vill göra, uppnå, känna. Vissa saker lever jag redan medan andra just nu är utom räckhåll. Och de bilderna samlar jag på Pinterest.

Så här är en inblick i några av mina drömmar. Vad drömmer du om?

Source: google.com via Anna on Pinterest

Source: dalarobageri.se via Anna on Pinterest

Mina drömmar finns på Pinterest

Kommentera

